Blodcirkulation

Nu är det ca. -15 ute och blåser från norr, USCH VAD KALLT! Mina händer blir som isbitar fast jag har vantar. Min blodcirkulation ända ut till händerna fungerar inte.. mina händer kommer att ruttna ihop snart för de aldrig får blod. När jag tappat mina händer kommer jag sen behöva en assistent resten av mitt liv och det vill jag inte. Men jag klarar mig nog, det gör jag alltid. Nu är jag glad igen för jag har nu skaffat 3 biljetter till Lucia Movie Night, det var några som avbokade trots allt :) Jag säger då det: Jag klarar mig alltid. Det blir nog roligt, vill så gärna veta vad det är för filmer och överraskningar. Jag har fortfarande tempratur 24 i kroppen så jag ska ta och krypa ner under täcket och se på tv eller film, men först är jag tvungen att skriva lite SO.

En sak jag inte kan förstå är ett IQ test..(fast det är inte ett riktigt IQ test) Jag har klarat mig till sista banan men det är svårt och det är där jag fastnar.

Del 1 av 4 t.ex. 24 T p e D = 24 timmar pa ett dygn (man kan inte skriva å, å och ö.)
128 B i A                                  
27 D p e V  7 dagar pa en vecka
360 M p e T  60 minuter pa en timme
4100 Ö p e K  100 ore pa en krona
552 K i e K  
6365 D p e Å 365 dagar pa ett ar
718 H p e G  18 hal pa en golfbana
812 M p e Å  12 manader pa ett ar
911 S i e F  11 spelare i ett fotbollslag
105 F p e H  5 fingrar pa en hand
De här har jag listat ut. (A)

(tips: de stora bokstäverna är något speciellt som Stol eller Dag och det små betyder oftast bara en, ett eller på)

IQ - testet finns på: www.testportalen.se  ( Pröva och om ni fastnar så kan jag skriva svaren i nästa inlägg. )

Kommentarer
Postat av: mimisha

jätte synd att det är så kallt

2008-12-10 @ 16:58:28
URL: http://mmiimmii.blogg.se/
Postat av: PPE

28 BOKSTÄVER I ALFABETE

52 KORT I EN KORTLEK

2010-02-18 @ 13:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback