Leende ögon och hemska saker på bloggen

Älskar att titta på dem måste jag erkänna, det är ögonen jag menar såklart. När man ler, skrattar, är glad eller kärleksfull blir ögonen så otroligt vackra. Idag har jag suttit och tittat på mina vänners ögon, vill att ni ska vara glada förevigt och inte bli någon sur tjej utan uttryck. De kan utstråla så många känslor, glada, sura, arga, ledsna, besvikna det är bara några av dem. Ögonen avslöjar allt, det är därför jag älskar ögon. :) Om någon ger mig en ledsen blick eller om jag ser ett barn på TV från afrika göra det förstår man känslan själv. Man förstår och rycks med, iaf jag. När ögonen visar något vet man att personen menar allvar och inte ljuger. Om personen ljuger eller inte menar det den säger eller gör visar ögonen inget, tomt, blankt, ingenting! T.ex. man kan se det när någon fejk skrattar, titta och se själv. Ögonen är nummer 1 i känslor och kroppen är bara en extra sak.


Idag på träningen ska jag köra afrikansk dans och jag hoppas det är kul som jag tror det är. Vi har bara haft 3 lektioner idag och på alla har jag tuggat tuggumi. Det får man inte men ingen märker det om man är diskret. Fast om man är tjej så har man en fördel också, lärarna tittar mest på killarna för det är oftast de som gör något. Ibland blir de anklagad för ingenting de gjort, diskrimingering. Fast set vi tjejer, damer och flickor kan inte få lika hög lön om killar fast vi har samma jobb. I klassrummet så svarar vi nästan aldrig på frågor. Ingen vågar svara för man är rädd att säga fel så alla tror man är dum i huvudet, så känner många vet jag. Sen "måste" vi anpassa oss efter killarna, vi måste göra si och så, vi vill absolut inte skämma ut oss och ibland säger man inte som man tycker utan man är på killarnas sida. Tänk vad vi människor får andra att göra och ändra på sig. Vi måste våga vara oss själva och tro på sig själv och sluta dömma andra. Alla är som den själv är, fast det är svårt att stå emot grupptrycket för de flesta. Ganska nyligen på hertsön var det en grupp flickor som slog en tjej och höll på skära in hora med en kniv på henne. Några stog brevid och tittade på, blandannat hennes kompis. Hon vågade inte göra något men hur många skulle göra det, det är lätt att säga att man skulle ha hjälp henne men när man står där så skulle det inte vara så lätt tror jag. Ett annat fall var på min gamla skola. Flera stycken stog omkring och tittade på medans vissa slog och sparkade en kille som låg i mitten. De hade bildat en ring runt omkring han och han var hjälplös.(Jag vet inte exakt hur båda berättelserna gick till men det är vad jag vet och hört som sagt)



I detta inlägg har jag inte skrivit om någon speciell tjej, utan jag har utgått från allt jag har hört, läst och fått veta av andra och tänk mobbning är en vardag för vissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback