42-årig trebarns pappa i våldsam krasch på ormberget!

Den 13-åriga sonen hade byggt ett hopp i ormbergets slalombacke som den entusiastiska pappan skulle prova, men allt slutade i rena förskräckelsen. Något möverviktiga fadern startade längst upp i backen och åkte med full fart rakt ut i hoppet. Han gjorde en våldsam luftfärd och landade med ett öronbedövande brak mitt i backen. I den tumult som uppstog försvann en treårig flicka i snömolnet som hade blidats av 42-åringen. Hon hittades långt sedan högt upp i en trädtopp. Cicila 13 säger "Jag blev jätterädd, jag trodde det var en lavin." Slalomåkarna som upplevt detta blev riktigt chockade och hade ingen aning vad som hade hänt. Ur det avtagnande snömolnet kravlade 42-åringen fram svårt medtagen. Ambulans kallades till platsen när det visade sig att mannen brutit båda benen. De skärade slalomåkarna var mycket förbryllade och omskakade av händelsen, men enligt sjuksjöterskorna är det bara en lätt chock som kommer gå över. Mamman till treåringen säger, "sånt här borde inte hände, det är oacceptabelt. Det här kommer jag ta upp i rätten!" En anmälan gjordes och utredning pågår.







Idag har jag direkt efter skolan farit med pappa och besiktat bilen. Så nu vet jag hur det går till, kanske inte så intressant för er att veta. Sen åkte vi till team sportia och jag provade längdskidor. Jag gillar det faktiskt! ;D De första skidorna jag provade var jag för lätt för och det skulle bli bakhalt. Men det fanns ett par skidor jag kunde ha. Alla andra var för korta och de andra var för långa.. Så jag hade tur där. Nya skidor plus pjäxor är inköpta nu då. :) Sen gick vi in på systembolaget och pappa köpte lite öl. Inne på systembolaget så sa jag hela tiden, "ska du ha det där ", "en till??" hahah, alla bara tittade.^^, På vägen hem så körde pappa i lössön (kanten) så det yrde snö på bilarna där bak och han bara skrattade.

Igår köpte jag en kofta, leggings och knäsockar på kvällsöppet innan träningen. Nu ska jag se idol lite och inget annat typ. tackhej nu har ni fått veta lite om min trevliga kväll.


Kommentarer
Postat av: therese

haha, men du jag har försökt läsa den där bloggen men de står så mkt så jag vet itt riktigt vart jag ska läsa men då jag hittade en sak så försökte jag men de gick iaf itt :p

2008-11-29 @ 00:09:34
URL: http://ttthereselundmark.bogg.se
Postat av: Olivia

Är de sant de som hände? :P <3

2008-11-29 @ 19:26:28
URL: http://sweetmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback