julbilder och irritationer (?)

Nu har jag tagit min tid att sätta mig vid min dator, inte Eves. Nu har jag då kunnat lägga in bilderna från min mobil och kamera som jag ska lägga ut i detta inlägg, en del av det då. Om jag lägger ut alla så blir det för många, resten av de som blir kvar delar jag väl upp och sprider ut lite här och där i de kommande inläggen. :)

Idag skulle jag som sagt till träning, fixade mig, for dit, träning inställd.. Jahapp. Tydligen hade våra bokade tider försvunnit och det var pingis turnering där. Dåliga pontus hallar personer som inte kan ta hand om tider! Nu när jag ändå pratar om dåliga saker kan jag säga att våran skola också är dålig som inte kan skriva på TV:n i fiket vilken lärare som är borta och inställda lektioner. Men det ids de inte, de sägar att de inte förstår hur man gör det! Är det svårt och lära sig då? NEJ! Utan man ska gå upp till lärar rummet, stå och knacka på, vänta en kvart tills en lärare orkar resa sig upp från fika bordet och då kan man fråga:
Är ............. här idag eller är lektionen inställd?
Svaret: Nej, hon är inte här.
Nehe...kan ni inte skriva det på tv:n om ni nu vet det och vi köpt in den för att användas till det?
Det är bara 2 som vet hur den fungerar.
Jaha. (visst, skit svårt säkert) 
Sen går man där ifrån. Jag har varit inne där flera gånger och sätt när datorn varit igång (den man skriver på så det visas i tv:n) och det ser då väldigt enkelt ut att ändra. Det är som t.e.x. paint typ; ändra text, bild och sen kan man ha animation. (stavas?) Men iaf LÄTT! 
Tummen ner säger jag till alla som inte orkar!

Imorgon har vi träning på cheer och det ska komma 2 personer och titta vad vi kan för vi ska vara med i en uppvisning. :) Vad vet jag inte, men jag är väldigt nyfiken! Längtar stort. (säger vad det är när jag vet!)Nu ska inte jag skriva på mer, lägger in bilderna så ni  kan titta på dem.



sniff, sniff..
ahaaaaa..
perpparkakor..

Pappa och Eve är på gång igen. Ett pepparkakshus efter egen ritning ska byggas, ska gå ner och titta hur det går. Tar en bild på resultatet senare, ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback