ett glas oboy och läxor

Idag har jag läxor, massor med läxor.

- Svenska, 2 inlämings uppgifter.

- Tyska, göra ett läxförhör med verb.

- Fysik, atom- och kärnfysik prov.

- Göra klart matte..-.- (inte det viktigaste dock)


Så nu och resten av det här dygnet går åt med att göra läxor, utom 1h som går åt Desperate Houswives. :)
På skolan hade vi bara halv dag, vanlig skoldag f.m. + elevensval e.m. På elevensval sydde jag gardiner, måla blomkruka, bar upp en bänk från källaren och sökte insekttsnyckel. Sen som jag skrev i förra inlägget skulle jag och klippa mig idag, men det blir på torsdag för det var fullt idag. Men nu har jag bokat och klart! Jag kom hem satt mig i varadags rummet med ett glad oboy och började göra läxorna. Jag kom på vad jag skulle göra för uppgift i svenskan. Det blev novell och jag har en perfekt idé, så jag vet exakt hur den ska var! (6) Så det är bara att trycka upp WordPad och låta fingrarna flyta på.  Så det är dags för det nu, men innan måste jag bara säga en hur gullig grej som helst!

På tv, gaaaanska nyligen så visade de en hund som var en vårdhund. (eller vad det hette) Den ägaren var på ett äldre boende med den hunden och skulle gå till någon gammling och hälsa på. Men hunden drog åt något annat håll och ville gå dit. Så ägaren följde med och hunden gick till en gubbe i rullstol. Gubben började klappa hunden och ägaren frågade om han ville hålla i kopplet. Det ville han, han tog kopplet ställde sig upp och tog sin rullator och gick hela vägen till sitt rum. :)  Annars brukade han aldrig gå, utan bara sitta i sin rullstol. Så personalen började gråta när han gick till sitt rum med hunden. GULLIGT! ;)

Det var det, nu läxor.

P.S. Snälla, snälla, allihopa. Tänk er för innan ni säger något, jag vet speciellt en(!) D.S. (det är inte vem ni tror)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback