Stick Café

Idag har jag åkt buss till Storuman, bussen gick kvart i tio på morgonen. Sen gjorde den sitt första stopp i arvidsjaour (stavas?), där fick vi vänta 1 timme och 10 minuter innnan nästa buss skulle komma och vi kunde åka iväg. I "pausen" så gick vi in på kvantum och Josefin köpte en risifrutti och ett wienerbröd. Sen så gick vi till frasses och jag köpte en mellan stripsmeny. På frasses såg vi Björn Ferrer (och hur stavas det då?) , fast jag visste inte vem det var och Josefin bara SUCK! xD haha, vet ju inte. ^^, Sen så åkte vi iväg med bussen då som gick 12.10 och vi kom fram till Storuman ca klockan 15.30. Under tiden på bussen så lyssnade vi mest på musik och tog några bilder. Ska lägga upp de här på blogg men är ju hos mormor och morfar och de har inget sånt uttag. Sen är deras dator också ÜBER SEGT! ;/ ajja, sen stog jag då i mormor och morfars hall och trivdes. :) Gillar att vara här det är så chill, friluftsliv. ;D Senare mat, tacopaj. GutGut! (Y) OCh så fick jag present, fick 150 kronor, 2 trisslotter och en Tobelrone (en sån MEGA stor), men jag vann inget på lotterna som vanligt. -.- Sen så for vi iväg på ett stick café ;o , det var något nytt för mig. HEHE, då stickade man och fikade. Medelåldern där inne var typ 50-60 år. HAHA ^^, Men fickat var jätte gott, tog en choklad grejsimojs! Ska vissa en bild sen hur mycket jag hann sticka. :) Sen så kom jag hem igen och sitter här, ska snart gå och se Simpson, fast det har redan börjat. ;d Men sen efter det ska jag se Djävulens advokat. ;) Har faktiskt många saker jag har köpt som jag ska vissa: Kappa, jeans, t-shirtar, tröja, ben-värmare, mössa och skor! (det var typ allt tror jag) ;D

Igår; Var vi på stan då, jag la undan vissa saker och köpte vissa och Josefin köpte en massa igen, ;p bland annat en finfin jacka! (Y) :) Sen for vi och tittade snabbt på min skola, Josefin ville se. ;O Sen köpte vi mjölk och 4 munkar till mig, Josefin, Sara och Mimmi. Tyckte speciellt synd om Mimmi som inte har fått äta nog mycket med socker i helgen. ;D 
Sen cyklade vi mot Ica Maxi LÅNGT! ;O Vi turades om att skjutsa och cykla själv, sen så cyklade vi lite fel så vi fick bära cyklarna över en stor väg med ett staket innan någon bil kom så det var roligt. :D Vi lyckades komma fram till Ica Maxi men det var stängt!! :o stängde nio, trodde verkligen det skulle vara uppe längre, så vi kollade om något annat var uppe men nej.. -.- Det var svin kallt ute och mina tår höll på att frysa ihjäl så alla typ dog. Men som tur var gick hemvägen fortare än dit vägen, och jag spurtade till en mack med Josefin där bak så vi kunde gå in och värma oss. Så mina ögon var lite röda för jag ansträngde mig så mycket och inte andades nog, så jag fick syrebrist i hjärnan typ. ;s xD HAHA . ..
Väl hemma så gick vi direkt och fixade oss för kvällen åt lite fruktsallad och la oss i sängen vi elementet. Jag hade på mig 3 tjocktröjer men frös ändå. (;
På morgonen så hade jag lite huvudvärk, men tog tablett och for sen till bussen och det gick över. (Y) Lite synd var att jag missa ridningen och Grey's idag.. ;/ Badbad, men båda får jag "igen", ridningen får jag rida på helgen sa mamma och Grey's spelar dom in. ;p

Den här:
springa - bil snö - penna
blir:
runcar snowpen
alltså:
Runkar snoppen.


Sen:
Isak - min bror
blir:
Isak my brother
alltså:
I suck my brother

Och:
Jag - älskar - knä - växa
blir:
I love kneegrow
alltså:
Jag älskar negrar

Haha xD Och min lillebror lärde mig den.. ;o

Nej, nu ska jag dra och bilder kommer sen när jag kommer hem på måndag eller kanske söndag. Massor av bilder! (6)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback