Knivdramat

Vi fem var ute och umgicks, tog kort o.s.v.  Då en bil kom ganska fort och lite konstigt och parkerade på utsidan av garagen. Ni vet en sån där bil man inte kan missa och undra -  öh, vad var det där? Fem killar steg ut ur bilen. Jag tittade inte riktigt på dem och uppfattade hur de såg ut. Men Josefine, Mimmi och Therese såg lite gran på ett ungefär. (minns jag rätt?) När de gick från bilen in mot bostadsområdet brydde vi oss inte mer om dem, utan fortsatte som vanligt.

Efter ett tag kom de tillbaka i ett högre gå tempo, kasta in sig i bilen och brände sedan därifrån, mystiskt. Vi tänkte inte riktigt varför de for iväg så snabbt och var konstiga, utan folk kan ju bara var så, eller hur? Sedan efter några minuter (hade ingen tidsuppfattning då, så kan ha fel men det tog några minuter på ett ungefär) såg vi ett blått ljus ( kan inte minnas om vi hörde sirener) lite längre bort från oss vid ett av bostadshusen. Vi ville inte riktigt gå fram dit och ställa oss där som några fån, så vi gick lite diskret till ett par gungor som låg närmare "brottplatsen" för att titta vad som stog på. Vi kunde inte riktigt förstå vad som pågick men ambulansen och polisen var där. Men sedan rullade/hjälpte (?) de en man ut från trapphuset och in i ambulansen, vi såg att han var skadad. Tillslut kom det en polisman fram till oss och frågade om vi hade sett några killar i ett gäng. Vi svarade att det hade vi gjort och Mimmi, Therese och Josefine började förklara för han hur de såg ut så gott de kunde komma ihåg. De fick också lämna ut sitt nummer till polismannen. Vi gick tillbaka till platsen vi var innan och på vägen dit såg man ett blodspår. (platsen vi satt på var på samma ställe som bilen var)

När vi satt på stenarna och samtalade om vad som hade hänt kom jag på något. Jag tittade på bilderna jag tagit. Alla bilder hade garaget som bakgrund och man såg hur alla reg. nummer lystes upp. Jag visste att jag hade tagit en bild efter killarna kommit, jag tittade. Där var den. På en bild hade jag tagit kort på Mimmi och Veronica och om man zoomade in och gick till höger där garaget slutade såg man bilen och reg. nummret hur tydligt som helst. Jag sa till de andra och vi gick tillbaka till polisen där jag visade upp bilden. Lyckat!


Efterforskning:

Dagarna efter o.s.v. tittade jag på internet efter fakta och information om vad som hade hänt. Det var tydligen en person som hade blivit knivstucken av fem killar. Alla (ganska säker på att det var alla) hade haft ett förflutet som brottsling. Så jag antar att det vart något tjafs mellan dem och killarna gick och knivhögg han för det. Han som blev knivhuggen var också min mammas klient. Det var hon som sa att han hade haft ett brottlsigt förflutet. Jag själv var nyfiken så jag samma dag som det hände sökte upp mannen som ägde bilen via reg. nummret via internet och sms. Så jag vet vem en av de fem killarna var. Nu har killarna fått ett straff och allt är upplöst tror jag.

Det enda jag kan säga om det här var att det var: Spännande, lite obehaglit, fränt och något som jag tyckte var kul för vi fick hjälpa till att "lösa" dramat. (inte kul att någon blev knivhuggen o.s.v.!!)  Alltså en upplevelse jag aldrig kommer att glömma!


(har några bilder på andra datorn sen den kvällen jag kan lägga ut sen)


Kommentarer
Postat av: therese

haha nejdu, de där är ett häftigt minne man itt glömmer i första taget :D

2009-02-04 @ 22:36:38
URL: http://ttthereselundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback