nästan en vanlig dag

Idag började vi tidigt och hade först vanliga lektioner halva dagen tills det blev elevensval på eftermidda'n. Inrednigsproffsen Elin och Emma fick förnya några bokstäver på sal-dörrarna och skriva musik på musik dörren. Våra tidigare mästerverk är:

- Dörren till datorsalen
- Fängelset (otrolig förvandling! ;O )
- Sytt gardiner

- Fixat en lärar bänk (tagit dit den och gjort den stadigt)


På dagens elevensval fick vi fixa till hela "hallen" där musik dörren är. Jag och Elin skrev musik som sagt, 2 andra tjejer målade en väg vit (där det har varit massor med klotter) med svarta noter på och Mimmi våran bildlärare har fixat till en gammal målning som såg för grisig ut så den blev mycket snyggare. Sen i "korridoren" i musik rummet har en av de 2 tjejerna målat skoggor till de "dansande" flickorna som blev riktigt snyggt!


Det första jag gjorde efter skolan när jag kom hem var att stoppa ner Erik i tvättkorgen upp och ner. En gick jag ner slog på datorn åt och sånt vanligt man gör. Om ett tag (vet inte när) ska jag baka Lime bullar med Elin och Sara. Limebullar är jättegott! Det är en limesmet i degen. SOm innehåller Lime ofc, smör, socker, ja ny vet en sån smet. Jag och Elin fick reda på det här receptet genom elevensval HK som vi hade förra året och vi fatsnade för det och kunde inte sluta äta fyllningen. Vi åt till och med råa bullar med smet i, MUSIGT!

Nu ska jag se om jag kan få tag i någon av dem, hörs!



Stugan - Kallt, grått och frostigt ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback