God morgon!

Idag börjar jag klockan 09.05 men var tvungen att stiga upp tidigare för jag måste fixa tyska läxförhöret. -.- Håller på att söka arbetet bland mina dokument och jag hittar det inte.. ;o Jag måste hitta den..

Har inte hittat än.. får väl skita i den eller göra om den.

Nu ska jag gå och fixa mig så det inte blir stressigt till skolan, hejsvej!


Hittade tyskan!

Igår trampade jag på en myra. (die Ameise)

Gestern habe ich trat auf eine Ameise.



Jag träffade honom för ett år sedan. (das Jahr)

Ich traf ihn vor einem Jahr.



Jag träffade Gert för ett år sedan.

Ich trat Gert vor einem Jahr.



Jag har tagit ett äpple.

Ich hat die Apfel genommen.



Jag träffar Lisa varje dag.

Ich sehe Lisa jeden Tag.



Hon har tagit flickorna.

Sie hat die Mädchen genommen.



Varför tog du bananen?

Warum hast du die Banane genommen?



Han träffar hon.

Er trifft sie.


Jag har träffat hunden i en vecka.

Ich habe den Hund in einer Woche getroffen.



Vi har gått över en bäck. (der Bach)

Wir hat über einen Bach getreten.

(en tabell på en form.)


Har ingen aning om det är rätt översättning.. ;d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback