130 st lussekatter och julpynt

Nu håller jag på att hjälpa pappa med att lägga ut annonser på blocket. Så tar kort på skidor och skriver text till annonserna och tittar vad andra har tagit som pris på samma skida. Har fullt upp alltså.

Idag har vi haft vårat bak! Blev inte imorgon utan idag. Det vart ca 130 st bullar. ( några fler ) Julpynt blev det också. Har hämtat in 4 st lådor med massor av julpynt som hamnat på olika ställen i lägenheten. (läger ut bilderna i nästa inlägg, för detta inehåller så många redan.) I mitt rum har jag tagit upp 2 svarta koner och en julstjärna i fönstret. Mysmys.

På träningen blev det chill, körde lite stillastående flickisar och vigade mig. :) Kände mig pepp på flickisarna, gjorde flera bra i rad. Har tagit några bilder på cheerleadingen också. Ni får se det här nedan också.



Sammanfattning av baket:

12.40 Baket startar och ingredienserna håller på att blandas ihop


13.00 Pappa ser för rolig ut och degen knådas. Mammaoch jag tittar på och skrattar.


13.28 Degen klar! Pappa tappar lite deg på marken och kliver i den. Degen tappas nästan på marken vid förflyttning.


13.46 Degen jäser och blir klar.


14.23 Lussekatter börjar bakas och ska jäsa 30 min till. På bilden är 4 plåtar fulla men mycket deg kvar.


14.43 Första plåten för gräddning inne i ugnen. Jag skrev lappar för att komma ihåg tiden när de jäst klart.


15.34 Ca 130 lussekatter hade bildats .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback