Afrikansk dans på schemat

Så stog det på fotbollens schema. Dansen ägde rum på hälsanshus uppe i danssalen, riktigt skoj! :D Man var barfota och man skulle röra mycket på kroppen, något som är värt att prova tycker jag! Rörelserna var mjuka och djupa, det tog mycket på benen. Man rörde sig hela tiden och hoppade omkring och gjorde djupa bentag och armrörelser. Man kom upp i puls snabbt för man rörde sig hela tiden och inte stannade. Riktigt skönt att vara avslappnad och dansa sammtidigt. Man dansade en liten koregrafi (?) till afrikanska trummor och djungel ljud. Meningen var nog att man skulle känna sig fri, skaka loss, känna sig som ett djur, dansa runt en eld eller att man smög ute på savannen och bara ha roligt med fria rörelser. I slutet körde man avslappning, lite thai-chi. Där använde man sig av stretch övningar och gungade fram och tillbaka i en lugn afrikansk melodi. Man tog djupa andetag i balans övningarna och man skulle drömma sig bort att man låg på en stran och hörde vågorna eller att man var i vattnet i vågorna när man gjorde gung övningarna. Efter passet kände man sig slut i kroppen och benen speciellt, men det kändes mer skönt än ont. En riktigt rolig onsdags träning.



Efter träningen väntade jag på mamma och pappa skulle komma och hämta mig. Sen som vanligt... medan jag stog ute och väntade, regnade det smått och jag såg hur alla for i väg och jag fick stå kvar där själv. Små sur blev jag och irriterad eftersom det här är inte första gången de är sega på att komma. Men dirket jag hoppat in i bilen blev mina min till ett leende. I bilen låg mina nya skidor och skor jag beställt från ecco, HAPPY! :)
Nog nu, ska fortsätta öva på mina tyska glosor och börja skriva lite SO på datorn (som jag behöver hjälp med!!) innan Grey's börjar. Måste också fixa ett läxförhör till imorgon, fast det är jätte lite kvar att göra bara, SES! 

Kommentarer
Postat av: Daniella

Jag har också provat det på ett gym i göteborg. :)

2008-12-03 @ 20:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback