Hemma igen

Kom hem idag, känns lite skönt. Nu vill jag bara gå på stan och titta och köpa en present till en viss person. :p Julen, nyår och hela lovet har varit bra och roligt, så skönt med lov!  Först så firade vi jul hos mormor och morfar i Storuman där de bor och sen på nyår kom mamma, pappa, erik och hans kompis rasmus upp igen och vi for till stugan. ( mamma, pappa och erik hade farit ner till luleå igen efter jul för erik hade en cupp) På väg upp till stugan så satt vi 4 personer i baksätet, TRÅNGT! Men det gick ändå. Efter vägen möte vi många renar såklart och så var himmlen jätte fin i en by med massa olika färger som: blå, gul, röd, lila o.s.v Men det var inte norrsken, ska lägga upp en bild på det, för jag drog fram kameran såklart. När vi kom fram så var vi tvungna att skotta lite och jag gjorde upp eld i kaminerna. Sen var vatten pumpen sönder också så det var jätte lite vatten som kom i kranen, dåligt, dåligt.. Lite senare startade vi skotern som erik och jag får köra. (för att vi inte har skoter körkört..) Sen vart det nyårsmiddag och raketer senare. Dagen efter körde vi mycket skoter och Lisa och Tomas kom på middag. På fredagen åkte Erik, Rasmus och pappa till tärnaby och åkte slalom. Men jag, mamma och Evelina stannade hemma. Jag körde runt med skotern för att fixa spåren vi hade gjort medans mamma och Eve var inne och gjorde nå. ( jag hatar när skoter spåren är fulla av onödiga små irriterande gupp.. -.-) Sen kom Evelina och ut och vi turades om att tolka efter skotern med tefat. På Lördagen var vi tvungna att fara hem för vattnet slutade komma helt. Eftersom vi också var en för mycket person i baksätet var jag och Evelina tvugna att hoppa av i blattnicksele hos farmor och farfar och sova över där till idag då vi åkte bil med dem hem till oss. Kallaste dagen var på lördag då det var -31, HUWA!

Nu idag ska jag väl inte göra så mycket, bara packa upp och fixa till lite + se ett program på tv som jag missade. Ev. beställa kläder från H&M som jag valt ut, måste bara visa kläderna för mamma. (Y)

Bilder sen jul och nyår + Sammanställning av 2008 kommer senare. ; d

Måste bara säga att jag har sett 2 klänningar jag blivit kär i.. (;

Kommentarer
Postat av: jossan

du hörde aldrig av dig till mig så jag förstod väl att du inte ville vara med mig.

2009-01-05 @ 12:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback